‘Klokkenluider’-klacht gekoppeld aan de door Soros gefinancierde groep’ Investigative Journalism ‘

0

Delen van een klokkenluidersklacht die beweerden dat president Trump de Oekraïense president onder druk zette voor politiek voordeel, vertrouwden op een zelf beschreven ‘onderzoeksjournalistiek’-groep die door miljardair-globalist George Soros werd gebundeld.

Afgezien van het verkrijgen van informatie van een bron die naar links was vertekend, gaf de klager die het rapport opstelde en schreef toe dat vrijwel alles waarvan hij Donald Trump beschuldigde, geruchten en tweedehands was.

Breitbart meldt: De klager geeft toe: “Ik was geen directe getuige van de meeste beschreven gebeurtenissen.” Toch beweert de zogenaamde klokkenluider dat Trump de Oekraïense president Volodymyr Zelensky onder druk zette om Joe Biden en zijn zoon Hunter te onderzoeken.

Het transcript van het telefoongesprek dat door president Trump is goedgekeurd voor vrijlating, bewijst niet zo’n druk of tegenprestatie en toont het verzoek om vermeende corruptie waarbij Biden en zijn gezin betrokken waren, te onderzoeken.

De “klokkenluider” geeft toe dat zijn informatie is gebaseerd op tweedehands kennis: “Ik vond echter de verslagen van mijn collega’s over deze gebeurtenissen geloofwaardig omdat, in bijna alle gevallen, meerdere ambtenaren feitenpatronen vertelden die consistent waren met elkaar.”

Een belangrijk deel van het zogenaamde klokkenluidersdocument beweert dat ‘meerdere Amerikaanse functionarissen me vertelden dat de heer Giuliani naar verluidt privé contact had gehad met een aantal andere Zelensky-adviseurs, waaronder stafchef Andriy Bohdan en waarnemend voorzitter van de Veiligheidsdienst van Oekraïne Ivan Bakanov. ‘

Naar verluidt zou dit een vervolg zijn op de oproep van Trump met Zelensky om de in die oproep genoemde “gevallen” te bespreken, volgens het verhaal van de klokkenluider. De klager verwees duidelijk naar Trump’s verzoek aan Oekraïne om de beschuldigingen van Biden-corruptie te onderzoeken.

Hoewel de verklaring in eerste persoon is geschreven – “meerdere Amerikaanse functionarissen hebben het me verteld” – bevat deze een voetnoot die verwijst naar een rapport van het Organised Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP).

Die voetnoot luidt:

In een rapport gepubliceerd door het Organised Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) op 22 juli, reisden twee medewerkers van de heer Giuliani naar verluidt in mei 2019 naar Kiev en ontmoetten ze de heer Bakanov en een andere nauwe Zelensky-adviseur, de heer Serhiy Shefir.

Het zogeheten klokkenluidersaccount steunt nog drie keer op hetzelfde OCCRP-rapport. Het doet dit om:

Schrijf dat de Oekraïense procureur-generaal Yuriy Lutsenko ‘ook verklaarde dat hij over deze zaken rechtstreeks met procureur-generaal Barr wilde communiceren.’
Document dat Trump-adviseur Rudi Giuliani “eind 2018 had gesproken met voormalig procureur-generaal Shokin, in een Skype-oproep georganiseerd door twee medewerkers van de heer Giuliani.”
Bekrachtig de aanklacht dat “ik ook van een Amerikaanse functionaris hoorde dat ‘medewerkers’ van de heer Giuliani contact probeerden te maken met het binnenkomende Zelenskyy-team.” De zogenaamde klokkenluider vertelt vervolgens in een andere voetnoot: “Ik weet niet of deze medewerkers van de heer Giuliani waren dezelfde personen genoemd in het 22 juli rapport van OCCRP, waarnaar hierboven wordt verwezen. ”
Het OCCRP- rapport waarnaar herhaaldelijk wordt verwezen, is eigenlijk een “gezamenlijk onderzoek door het Organised Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) en BuzzFeed News, gebaseerd op interviews en gerechtelijke en zakelijke gegevens in de Verenigde Staten en Oekraïne.”

BuzzFeed publiceerde berucht ook voor het eerst het volledige anti-Trump-dossier betreffende niet-onderbouwde collusie tussen de presidentiële campagne van Trump en Rusland. Het dossier werd betaald door de campagne van Hillary Clinton en het Democratic National Committee en werd geproduceerd door de Fusion GPS-oppositie-dirt-outfit.

Het “gezamenlijke onderzoek” van OCCRP en BuzzFeed resulteerde erin dat zowel OCCRP als BuzzFeed op 22 juli vergelijkbare lange stukken publiceerden waarin werd beweerd dat Giuliani probeerde verbindingen te gebruiken om Oekraïne de politieke rivalen van Trump te laten onderzoeken.

Het zogeheten klokkenluidersdocument vermeldt echter alleen de grotendeels onbekende OCCRP en verwijst niet naar BuzzFeed, dat te maken heeft gehad met de rapportage over de Russische collusieclaims.

“Twee onofficiële Amerikaanse operatoren rapporteerden aan de advocaat van Trump privaat bij een buitenlandse regering in een poging om de president te helpen winnen in 2020”, was de titel van het stuk BuzzFeed.

Het artikel van OCCRP was getiteld : “Ontmoet het Duo in Florida dat Giuliani helpt onderzoek te doen naar Trump in Oekraïne.”

De beschuldigingen in de artikelen lijken de publieke voorlopers te zijn voor veel van de eigen claims van de klokkenluider.

Soros, Google, Omidyar Network

Het Organised Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) beschrijft zichzelf als een ‘non-profit mediaorganisatie die een onderzoeksrapportageplatform biedt voor het OCCRP-netwerk’.

Met behulp van algemene fraseologie stelt het: “We verbinden nu 45 non-profit onderzoekscentra in 34 landen, tientallen journalisten en verschillende grote regionale nieuwsorganisaties in Europa, Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika.”

Elke pagina van de OCCRP-website bevat hetzelfde onderste gedeelte met de pictogrammen van vier van de topfinanciers van de organisatie, waaronder Soros’s Open Society Foundations en het United States Agency for International Development (USAID). OCCRP biedt inderdaad een hyperlink naar de webpagina voor Soros’s Open Society in de linkerbenedenhoek van elke pagina op de eigen website van OCCRP.

Soros ‘Open Society werd vermeld als de nummer twee donor in de meeste jaarlijkse financiële verslagen die vanaf 2012 op de website van OCCRP zijn geplaatst. Sommige jaren vermelden Soros als de beste donor van de organisatie.

OCCRP adverteert met zijn andere financiers, waaronder Google, de National Endowment for Democracy, het Rockefeller Brothers Fund en het US State Department Bureau of Democracy, Human Rights and Labour.

Een andere beursgenoteerde OCCRP-financier is het Omidyar-netwerk, de non-profit voor de liberale miljardair eBay-oprichter Pierre Omidyar.

Samen met de Open Society van Soros financiert Omidyar ook het Poynter Institute for Media Studies, dat het internationale netwerk voor feitencontrole organiseert dat samenwerkt met Facebook om te helpen bepalen of nieuwsverhalen ‘betwist’ worden.

Net als OCCRP wordt het zogenaamde nieuwsfeitsproject van het Poynter Institute openlijk gefinancierd door niet alleen Soros ‘Open Society Foundations, maar ook Google en de National Endowment for Democracy.

Share.

About Author

Comments are closed.

Open

Online Chat